<html><head></head><body><div class="ydpb67df89eyahoo-style-wrap" style="font-family:Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif;font-size:16px;"><div></div>
<div>Поштоване колеге,<br></div><div dir="ltr" data-setdir="false"><div>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA"> </span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA">Ево ме опет са наставним
материјалима из Насљедног права након што сам вам малоприје послао поруку са
првим подсјетником.</span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA"> </span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA">У овој поруци, почећемо са припремама
за задатке о којима сам вам говорио на часу.</span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA"> </span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA">Зато, молим вас још једном, поновите
сабирање, одузимање, множење и дијељење разломака – ма колико то смијешно
изгледало.</span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA"> </span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><b><i><u><span lang="sr-Cyrl-BA">Прво </span></u></i></b><span lang="sr-Cyrl-BA"> У прилогу овог мејла шаљем скениран </span><span lang="sr-Latn-BA">други</span><span lang="sr-Cyrl-BA"> дио садржаја са назнаком шта се учи, а шта чита, по систему означавања
како сам вам прошли пут рекао.</span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA"> </span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><b><i><u><span lang="sr-Cyrl-BA">Друго</span></u></i></b><span lang="sr-Cyrl-BA"> Такође, шаљем и кратак сиже најважнијих
наставних јединица које се уче. Понављам, ове тезе нису никаква скрипта и не
може се по њима учити – учи се из уџбеника.</span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA"> </span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><b><i><u><span lang="sr-Cyrl-BA">Треће </span></u></i></b><span lang="sr-Cyrl-BA"> Код услова за примјену права представљања, у
тезама сам нагласио – а наглашено је и у уџбенику, за разлику од права Србије <b>у </b></span><b><span lang="sr-Cyrl">праву Републике
Српске </span></b><b><span lang="RU">негативна насљедна изјава обухвата и потомке </span></b><b><span lang="sr-Cyrl">ако лице које се одрекло насљеђа није изричито изјавило да се одриче
само у своје име</span></b><span lang="sr-Cyrl-BA">.
Што се права представљања још тиче, у прилогу достављам нацртану разлику између
два система одређивања величине насљедног дијела која су прихваћена у упоредном
праву, уз напомену да је у нашем праву прихваћен систем <i>per stirpes</i>, по линијама. </span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA"> </span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><b><i><u><span lang="sr-Cyrl-BA">Четврто</span></u></i></b><span lang="sr-Cyrl-BA"> Видјећете, послао сам вам и примјер два
урађена задатка у којима се практично објашњава шта представља право
прираштаја. Прво прочитајте ту лекцију у књизи, затим погледајте тезе и на
крају ишчитајте примјере и размислите о свему.</span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA"> </span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><b><i><u><span lang="sr-Cyrl-BA">Пето</span></u></i></b><span lang="sr-Cyrl-BA"> Просљеђујем вам скенирану шему законских
насљедника према Закону о насљеђивању Републике Српске, коју можете пронаћи и
на крају уџбеника. Напомињем, када на испиту будете цртали ову шему не морате
„шарати“ припаднике различитих насљедних редова различитим шарама како је то
учињено у уџбенику. У књизи је то урађено да бисте се лакше снашли и схватили
материју. </span><span lang="sr-Latn-BA"></span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Latn-BA"> </span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><b><i><u><span lang="sr-Cyrl-BA">Шесто</span></u></i></b><span lang="sr-Cyrl-BA"> Да бих вам додатно помогао, у прилогу вам
шаљем и цртеже првог, другог, трећег и осталих насљедних редова са појашњењима
шта који симбол означава. Опростите ми на одсуству смисла за цртање, на то не
обраћајте пажњу, важна је суштина – да схватите ко чини који насљедни ред. Да
бисте се лакше снашли на шеми и на овим цртежима, погледајте напомене из теза с
тим у вези.</span></p>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA"> </span></p>
<div style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA">Ускоро ћу послати нову поруку
са неколико урађених задатака, а онда ћу вам задати неколико њих да сами код
куће урадите и да ми пошаљете.</span></div><div style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA"><br></span></div><div style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt" dir="ltr" data-setdir="false"><span lang="sr-Cyrl-BA">Молим Вас да ми по једно са Пала и из Бијељине потврди пријем поруке.</span></div>
<p class="ydpf625d74aMsoNormal" style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA"> </span></p>
<div style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA">До скорог јављања, с
поштовањем,</span></div><div style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt"><span lang="sr-Cyrl-BA"><br></span></div><div style="margin:0in;margin-bottom:.0001pt" dir="ltr" data-setdir="false">Проф. др Димитрије Ћеранић<span style="font-family: Calibri, sans-serif; font-size: 11pt;">.</span></div></div><br></div></div></body></html>